2013. november 27., szerda

Itt van advent!- Kreatív hobby és egyéb nyalánkságok



Brüsszelben nincs különösebb hagyománya az adventnek. Koszorút nem láttam, inkább csak asztali díszeket vesznek a virágboltokban. Az Aldiban és a Lidl-ben néha-nyilván a német hatás miatt-felbukkan néhány dísz: filcből készült adventi naptár, ablakra ragasztható matrica, de ez is nagyon messze van az otthoni választéktól. Úgyhogy leginkább magam szoktam díszeket csinálni.

Kreatív hobby boltot egyet ismerek a Vanderkindere-én, de nagyon drága, úgyhogy ha "kreatív" kedvemben vagyok, nem oda megyek.  Annak a választéknak, amit otthon a Kreatív Hobbyban vagy a Hobbyművészben találhatunk, nyoma sincs (legalábbis én még nem bukkantam rá).
De azért össze lehet gyűjteni ezt-azt, amiből szép díszeket készíthetünk. Elsőként a Wibrát ajánlanám: itt a legolcsóbbak a karácsonyfadíszek. A szivárvány minden színében lehet kapni ezeket, én az idén a fenti ajtódíszt készítettem belőlük. Sok gömb kellett hozzá: az arany és a piros díszek a Wibrából, a zöldek a Zemanból származnak. Le kell szedni az akasztókat a díszek végéről, majd ragasztópisztollyal felragasztani őket a koszorú alapra. Először a nagyobb gömböket kell feltenni: belül, kívül és a tetejére körbe. Ezután a kisebb gömbökkel kitöltjük a hézagokat. A koszorú alapot aranyszínű szalaggal tekertem körbe, lelőhely ugyancsak a Wibra. 
Hungarocell koszorúalapot az 1 euros boltban (Rue Vanderkindere 475) lehet venni illetve láttam már  a Brico-ban is.
A Wibrában "természetes" dekorációt is lehet venni: tobozokat, nyírfakéreg darabkákat-ezekből is szép koszorút lehet csinálni.
Ajtódíszre még egy ötlet: a Wibrában és a Zemanban lehet kapni kicsi fényes lapokat : angyal, hópehely stb formájúak. (papírból kiszúróval szoktak ilyet csinálni). Ragasztópisztollyal felragasztva hasonló koszorút lehetne csinálni, mint ez itt.

Kreatív kellékekben az említett 1 euros bolt a legjobb, illetve a vele szemben levő Stockline-ba is érdemes betérni. Mindkettőben vannak festékek, vásznak, hungarocell formák. Ezenkívül konyhai eszközökön át a kozmetikai szerekig minden van. De tényleg minden. A minőségtől nem kell túl sokat várni, de néha meglepően jó dolgokat is ki lehet fogni.
Az ablak díszítést idén nagyon egyszerűen, de látványosan sikerült elintéznem. Papírból vágtam ki hópelyheket (szabásminta itt) és hóspray-vel körbefújtam őket.


Az adventi koszorú  rendhagyó lesz, mézeskalácsból készült a Mohakonyha receptje alapján. 




Karácsonyi hangulatban nyomogattam a cukormázat  a koszorúra, amikor egyszer csak megjelent a fiam egy füzettel, mondván lenne néhány kérdése atomfizikából. Este 11, antineutrinó és kvarkok, két mézeskalács szívecske között.  Ennyit az ihletett adventi készülődésről... De azért a koszorú elkészült, ha nem is lett olyan szép, mint Moháé. A formákat az Aldiban vettem, de más formákkal is meg lehet csinálni. Össze kell tapasztani őket és úgy megsütni. Még melegen bele kell nyomni a gyertyákat (én egy teamécses fém részével vágtam ki a szívekben a gyertyák helyét-pont ekkora méretűek voltak a gyertyáim is.) Teamécsessel is szép lehet.
És persze advent első vasárnapján is dukál egy kis sütemény. Néhány recept kedvcsinálónak:

   leckerli, az elzászi mézessütemény







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése